Monday, February 1, 2010

My Girls - 4 -

Ketika asyik mendengar explanation Mdm Tan , konsentrasi yellow di ganggu . handset yang berada di dalam poket seragam sekolahnya bergetar meminta diri dikeluarkan dan dibelai .

Ishh menganggu je … yellow mengomel .

Dengan berhati – hati yellow mengeluarkan handsetnya lalu meletakkannya didalam laci . memandangkan meja mereka berlima terletak di paling belakang dan sedikit tertutup maka senanglah yellow memeriksa handsetnya .

Tanpa perlu memandang skrin jemari yellow pantas membuka kod sekuriti handsetnya . seakan sudah terlalu arif dengan senang yellow membuka peti inbox , ingin melihat siapa yang menghantar mesej padanya waktu sekolah begini .

syed zakhwan


Hei baby don’t forget to eat your lunch later okay .


Me sayang you …

Ohh buah hati pengarang jantung aku rupanya … yellow tersenyum sendiri .

Trreet !

Bunyi geselan kerusi besi milik yellow terdengar membingitkan telinga dan mengilukan gigi . yellow menoleh memandang tajam ke arah green yang duduk dibelakangnya . green merapatkan mukanya dengan yellow .

“did you know that Mdm is staring at you ? might be she’s curious why are you smiling alone while looking down on your table .” kata green separa berbisik .

Yellow memasukkan semula handsetnya ke dalam poket . niat ingin membalas mesej Syed di batalkan saja . takut jika dicekup . tangannya mengambil pen , menulis sesuatu di atas note kecil yang bewarna kuning , lantas diberinya kepada green .

“thanks ! :)”

Green senyum .

“okay now I want yellow and green to stand up and answer me .” suara Mdm Tan yang nyaring di depan menyebut nama yellow dan green membuat mereka terkejut . mahu tidak mahu punggung terpaksa di angkat dari kerusi .

Yellow dan green sama – sama menelan liur . takut . walaupun Mdm Tan ni baik dan sporting tapi bila dah marah gunung berapi pun boleh meletup , tu yang susah …

“now tell me what are you both smilling at behind there ? did you saw any clown that makes you both keep on smilling ?”

Mata Mdm Tan yang sememangnya besar sengaja di jengilkan. Tidak ubah seperti mata burung hantu.

“Err ?” green memandang yellow .

Yellow menundukkan wajah .

“cepat bagitahu saya apa yang lucu sangat sampai korang berdua dok senyum kat belakang tu ? korang ada bawa handphone yer ?”

Mdm Tan menembak lagi . bukan sahaja yellow tetapi pink , purple , green dan blue sama – sama menelan liur . masakan tidak kelima-lima mereka membawa handset ke sekolah .

Akhirnya sebelum sempat Mdm Tan berkata lagi , blue terpandang satu benda yang mengelikan hatinya .

“sebab dorang ketawakan baju Mdm terbalik !”

Teriak blue membuat semua mata terpana pada baju milik Mdm Tan , sah ! bajunya terbalik . ketawa pun bergema sampai ke luar kelas . Mdm Tan hanya mendengus , gadis-gadis itu memang suka memeningkan kepalanya . namun akhirnya , senyuman terukir di bibir apabila menyedari kesilapan sendiri .

“dah duduk , ini fesyen tau .”

Mdm Tan ketawa sendiri sambil berlalu keluar kelas menuju ke tandas . ketawa semakin kuat bergema .